Det snöar!

Jag slutar aldrig riktigt frysa och jag slutar aldrig riktigt ha lite ont i hjärtat. Det där med ålder känns som en tung och dum grej, särskilt när det handlar om så många åldrar som står emellan. 16 är lite väl många år emellan.
Det känns så dumt när man inte är överförtjust i jobbet, men helt plötsligt vill att måndag till onsdag på kvällsveckan, ska hålla i sig en evighet! Att man liksom längtar till måndag då det precis blir helg. Idioti och jag önskar att jag kunde sänka åldrar på folk, eller höja åldern på mig (nej, det förstnämnda är bättre).
Dookie försökte få mig att tänka att ålder är inget. Hon har rätt, men jag är så nojig och livrädd för omvärlden, så jag tycker ålder är ganska mycket, särskilt när det går upp till 16 års skillnad. Crapgrej!


Det snöar ute, har gjort sen igår. Men inget stannar på marken, utan där ser det bara blött ut. Bilarna har ett tunt vitt täcke, och jag ska snart ut och torka bort blött på min cykelsadel, för att sedan trampa iväg och frysa ännu mer.
Nu ska jag ta fram min matlåda, drickyoghurt och en satsumas, packa ner i väskan och placera håret i hårspännen, och sen dra på mössan.

Jag känner på mig att det här kommer bli en lång dag på jobbet, väldigt lång...

Ha det fint allihopa!

Kommentarer
Postat av: sofia

vilket dilemma..

eller är det? om ni tycker om varandra är ju allting perfekt. :)

2008-10-31 @ 07:17:07
URL: http://sandstedt.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ålder spelar inte så jättemycket roll tycker jag... inte när båda är över 20 iaf!

2008-10-31 @ 12:11:17
Postat av: Johanna

anonym: vem är du? :]

2008-10-31 @ 13:38:05
URL: http://alwaysinmymind.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag är en liten hemlig typ som alltid läser din blogg :)

2008-10-31 @ 19:31:03
Postat av: Johanna

Hemliga typer bör ge sig till känna :)

varför hemlig? :)

2008-10-31 @ 23:09:40
URL: http://alwaysinmymind.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hemlig och hemlig... men vi känner inte varandra, så mitt namn skulle inte säga dig något ändå :)

2008-11-01 @ 02:07:02
Postat av: Johanna

Men, då tar jag och nöjer mig med att bli glad över att du gillar min blogg. (vilket jag hoppas du gör då du följer den) :)

2008-11-01 @ 10:52:26
URL: http://alwaysinmymind.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag gillar din blogg starkt :)

2008-11-01 @ 11:26:01

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0