En kaffe med låtsasförälskelsen

En promenad i höstmörkret, blev istället en cykeltur i det iskalla höstmörkret. En cykeltur som ledde till verkstan intill jobbet, tänkte att jag kunde sitta och språka med låtsasförälskelsen en stund. Så in där klev jag, till ett fikarum med konstigt grön färg på väggarna, och en bubblande kaffemaskin. Blev serverad kaffe och mjölk i rätt mängd, kaffe i glas. Och när det var slut, valde jag söderte. Pratstund almost 2 timmar, tiden flög förbi och det blir liksom ingen jobbig tystnad trots att han är, vuxen! Han kan fixa in mig på lyxigt spahotell i Estland till rabatterat pris för att företaget jag jobbar på har en filial där... Personalrabatt för Johanna Andersson och en vän. Jag bockar och bugar. Varma bad och drinkar i poolkanten. Jag har en vän som i nuläget behöver det lite extra, så vill hon och kan hon, och blir jag förlängd en gång till - då drar vi!

Vi pratade även om allmäna resor. Thailand, Grekland, Österrike, Kina...
Det är så lätt att prata.

När vi klev ut från verkstan så var det dimmigt ute, halt ute och iskallt ute. Vi slängde in cykeln i bilen och så fick jag skjuts hem. Jag fasar dock inför cykelturen till jobbet imorgon, kallt och halt, troligtvis dimmigt. Men, det blir spännande. Båda maskinerna funkar i nuläget, hoppas de krånglar lite imorgon, jag gillar att ha sällskap.

Och förresten - jag mår bra, jag mår helt otroligt jättebra.
Nu ska jag laga mat!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi får checka upp ekonomin!! :D

2008-10-29 @ 21:44:54
URL: http://klackarnaitaken.blogg.se/

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0