En kväll på jobbet

Två oöppnade förpackningar står på mitt golv, undrar när de blir monterade.

Idag gick tiden fort på jobbet. Jag fick relativt mycket tid med min låtsasförälskelse.
(jag undrar hur gammal han är.)
Maskinerna krånglade, jag ringde glatt efter hjälp. Fikarast, jag gick ut till hans
lilla fikarum i verkstan och så åts det kladdkaka.
Mer maskinkrångel. Och prat om kärlek, samboliv, resor, hobbys, diverse, allt.
Oerhört skönt att prata om saker som varit, med en som har ett vuxet sätt
att se på världen. Och det var Lätt att prata om det.
Under halva kvällen blev det dessutom massa ironiska sms. Det var kul.
Det är sms nu med. Känns jätteknäppt. Han vill komma hit och bli bjuden på en macka,
men det känns lite väl! Så jag säger att jag ska sova.
...och så får jag inte skymta honom förrän om 2 veckor... jisses,
det kommer bli tråkigt på jobbet.

Och sneöga, är också kul att prata med. Människor älskar att skrämmas på
det där stället jag är på. Idag var det han som stack fingrarna i midjan på mig
så det kittlades och jag skrek till. Andra dagar är det portugisen som plötsligt
skriker rätt ut för att skrämmas. De är galna. Jag avskyr gubbarna, samtidigt
som vissa har sin "charm" och är lite lustiga. Framförallt de som är tysta av sig.
Finnen & polacken.


Jisses vilket jobbinlägg det blev. Där har ni!
Det är för att jag tyckte dagen gick fort. För att jag inte led så mycket.
Och förmogligen för att jag är sjukt trött också. Orden bara flödar ur mig,
tyvärr inte snyggt ordflöd. Men det får duga ändå.


Kommentarer

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0