Idag kom beskedet

Idag kom beskedet. Det där jävla beskedet.


Om att min anställning inte kommer fortsätta efter oktobers slut. Jag tillsammans med alla andra visstidsanställda och inhyrda kastas bort därifrån. På grund av pengakrisen. Men hur smart är det egentligen att tänka kortsiktigt, så som de verkat göra nu?

Företaget ligger i nuläget efter med leveranser, ligger efter i produktionen. Hur blir det nu, när 3 personer på mitt skift försvinner, och ungefär samma antal på andra skiftet. Produktionen kommer ju gå ner ännu mer, de kommer ligga efter ännu mer.

Hade det inte varit smartare att tänka långsiktigt? Genom att fortsätta produktionen på den här nivån, skulle de komma ifatt inom en inte allt för lång framtid. De skulle kunna ta emot nya kunder att producera till, därmed få in mer pengar.

Att tänka så kortsiktigt som de gjort nu. Lämna besked 2 veckor innan våra kontrakt går ut, bara slänga iväg oss. Ingen framförhållning. Det kommer inte löna sig. De kommer inse, inom en månad att de har gjort så oerhört fel.



Jag är sur, irriterad, arg, besviken, ledsen.
Jag ville vara kvar. (inte bara för att låtsasförälskelsen finns där, det Är bra lön, det Finns några vettiga människor) Det är ett helt okej jobb.

Från och med 1 november har jag en ny titel.
Arbetslös.
Och jag avskyr den redan!

Kommentarer
Postat av: dookie

inte "arbetslös", du kommer "stå mellan två jobb" ;p nej, men, allvarligt - fan vad tråkigt. fast jag kan inte låta bli att tänka att det kanske är meningen nu, att du ska börja om. kanske söka jobb i stockholm, flytta dit? :) det är nu du kan tänka om och börja om ifall du vill. kolla upp saker och ting, passa på att känna efter vad du vill göra.

2008-10-14 @ 16:12:27
URL: http://dookie.blogg.se/

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0