Syrlighet i orangefärgat skal

Syrlighet i orangefärgat skal, en liten tanke mot
jul och kristallknaster under fötterna. Ljusbeklädda
granar innanför alla fönster.

Jag gillar julen, om det är rätt känslor runt omkring.
Snön är en grund för att få rätt feeling. Så jag hoppas
den finns där i år.

Katt eller inte katt, det är frågan.
Jag älskar redan min Estelle, men hur redo är jag.
Allt gick några km för fort då när planerna skreds,
det hann ifatt mig först nu, och gjorde mig livrädd.
Jag älskar hur hon spinner och värmer mitt knä...

Jag avskyr att mina grannar verkar ha det väldigt skönt just nu,
tacka vet jag bra högtalare!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker inte du ska oroa dig över om du gjort ett förhastat beslut. Ge det ett par dagar så ska du se att allt känns mycket lättare. Och du ska veta att en katt inte låser dig på något sätt.... De är ganska självständiga varelser, och du kan alltid ha kattvakt om du behöver åka bort någonstans. Och all kärlek & lycka de ger en... det gör ALLT värt det. Till och med en trasig kruka då och då ;)

2008-09-29 @ 23:19:21

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0