Arbetsförmedlingen!

Åkte till Nora igår, vi spelade spel uppe hos hennes mamma, tillsammans med charlottes bror + flickvän, mamma + "karl", chips och så varsitt glas vin. Alias spelades, och det var faktiskt himla kul! När vi promenerat hem från Charlottes mamma värmde jag mig bara lite hemma hos Charlotte innan jag begav mig iväg för att träffa Stefan en sväng.

Senast vi sågs var på en buss för ett halvårsen, och innan det var det väl i 1.an på gymnasiet - så, man kan kalla det en evighetsen! Vi promenerade runt lite, pratade, gick hem till honom, pratade. Hur trevligt som helst. Vi kom fram till att nu ska det inte dröja så länge igen, utan vi kanske ses i helgen redan! Tummen upp för det!

Idag lagade vi tomatsoppa och åt, och i övrigt gjordes inte så mycket. Mitt mobilbatteri var dött. Och jag åkte hem.

Gick direkt till arbetsförmedlingen för att ta tag i att skriva in mig. Jag hamnade hos den mest skojfriska arbetsförmedlare jag någonsin mött. Han skämtade med mig, gav mig förslag som lät roliga och lyssnade verkligen på vad jag hade att säga, gällande allt! Det gjorde mig glad, för jag trodde inte det fanns en enda sån person på det stället.

Han sa dessutom att jag skulle slippa introduktionen eftersom jag var på en sån i maj, och han sa även att jag skulle slippa gå på "skriva ansökan"-kursen, för att jag redan har ett färdigt CV och personligt brev, jag ska istället få maila in det till en person som ska få läsa det. Känns bra! På något konstigt vänster känns det hela lite stabilare när mitt första intryck den här gången var hans positiva!

Kommentarer
Postat av: fanny

åh :) jag gillar måns! namnet är så fint. hopaps du mår bra? :) kram

2009-01-07 @ 18:37:27
URL: http://pinkpills.blogg.se/
Postat av: Anonym

Läs om aktiviteterna på bloggen ;)

2009-01-07 @ 19:13:13
URL: http://klackarnaitaken.blogg.se/
Postat av: Anonym

Läs om aktiviteterna på bloggen ;D

2009-01-07 @ 19:14:08
URL: http://klackarnaitaken.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha, snyggt med två likadana kommentarer från mig! :P men det syndes nämligen inte nyss när jag skrev det! Haha



Ja jag kommer fortsätta träna där, då jag har bundit mig i ett år. Jag hade ju inte tänkt att flytta när jag skaffade det. Men så blev det med det!

Häng på vet ja :P

2009-01-07 @ 19:29:41
URL: http://klackarnaitaken.blogg.se/
Postat av: dookie

Tja! Jodå, de smarriga bilderna kommer komma tillbaks ;) Hade tappat lusten lite för allt vad blogg / bilder heter, but now it's back. Var du på AF i Nora, var det Järn du träffade månne?

2009-01-07 @ 20:02:48
URL: http://dookie.blogg.se/

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0