Det handlar om skridskor!!!

Ett förråd rensades ur lite smått hemma hos mina föräldrar för ett tag sen, bla bestämdes att skridskorna skulle skänkas. För att de inte använts på närapå ett par år. Och det fanns ingen framtid som skyltade med att de snart skulle komma att användas. Så, jag gav min tillåtelse att skänka dem till ett par kusinbarn. Men för någon vecka sen började jag fundera, just på skridskorna. Och jag kom på att jag vill åka. Herregud vad jag vill åka skridskor. Inte på någon fånig is som spolats dit i syfte att skridskor och hockeyklubbor ska skapa spår i jakt på en orange boll eller en svart puck. Nej jag vill åka på riktigt. Jag vill åka på en sjö. Jag vill åka nu innan årets vintertid är förbi. Och jag vill ha någon att åka med. Så, frivillig? Jag har två par svart/vita skridskor (allra helst skulle jag vilja ha ett par vita, såna där fina, det ser tjusigare ut!). Dock har jag inget av de där två paren exakt i nuläget, jag glömde nämligen ta med dem idag när jag var hemma hos mamma & pappa. Men de finns. Och en omöjlighet att få hit dem borde det inte vara, om det visar sig att det ska vara minusgrader en stund till denna vinter. Såna där riktigt kalla minusgrader. Som gör att Hjälmarens is är sådär tjock så det gnistrar i den.



f r i v i l l i g   ( s j ö )-  s k r i d s k o å k a r e
sökes.
Kamera medtages, självklart. Och helt utan tvekan.


Kommentarer

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0