En toppendag!

Efter en heldag - en toppenbra heldag - med Elina sitter jag nu här med det sista glaset vin och halvkollar på en underlig film på 4an. Dagen har erbjudit en hejdundrande promenad, vi var på jakt efter Bra och Begagnat ute på Aspholmen. Efter lite bitterhet för att vi inte lyckades finna någon skylt, så begav vi oss in i snår och över ett isfyllt dike och plötsligt befann vi oss framför en gul herrgård, en väldigt snygg gul herrgård. Och sen så gick vi lite till och det kändes lite hopplöst. Ända fram till det att Elina ropade " DÄRÄR SKYLTEN!"  Med nyfunnen energi traskade vi ditåt och hade en kvart på oss innan de skulle stänga. Vi hann med den allra roligaste avdelningen i alla fall...

Efter Bra och Begagnat gick vi till Lager 157 utan att finna något, och sen till ett Stadium i renoveringstillstånd, sen Rusta för lite färdkost sista vägen hem till mig. Och innan vi kom hem till mig hamnade vi på Ica för att köpa ingredienser till kycklingrätten som skulle göras, och frukter till fruktsalladen som skulle göras.

Vi startade hemmavistelsen med lite te och soffa. Efter en stund påbörjades matlagning och öppning av vinflaska - vilket vi inte lyckades med. Min vinöppnare är modell äldre och ganska så klumpig. Så tillslut samlade jag mod till mig och gick för att plinga på hos min lilla böggranne - dock var det någon tjej som öppnade, men böggrannen stod där i bakgrunden. Och vinöppnare fick vi låna. Inga problem med den inte - det gick alldeles klockrent att öppna med den!

Maten var toppen. Vinet var toppen. Och fruktsalladen var fullkomligt underbar!

Tack för en toppendag Elina,
ser fram emot promenaden på tisdag!

Kommentarer
Postat av: Karin

jaa, efter vårt projektarbete slutade vi göra sådana ramar :D



Vad blev det för gott vin? :D

2009-01-17 @ 23:47:37
URL: http://kaboff.blogg.se/
Postat av: Karin

Haha jag har aldrig gillat black tower... Jag tror jag måste hitta mig ett bra vin som alltid finns på systemet känner jag :P

2009-01-17 @ 23:53:21
URL: http://kaboff.blogg.se/
Postat av: karin

Haha tycker det smakar riktigt äckligt, bittert och surt bara :P



Vill att det ska smaka mer fruktigt ungefär :D Men vet att många gillar Black tower så det känns lite sådär att jag inte gillar det.

2009-01-18 @ 00:01:04
URL: http://kaboff.blogg.se/

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0