Mina orsaker till varför jag vill plugga (nu)

Jag sitter och tänker på att jag skulle vilja börja plugga.

    -  Jag vill plugga för att kunna bli något  (jag vet bara inte riktigt vad jag vill bli, vad jag vill plugga)
    -  Jag vill plugga nu för att komma ifrån arbetslöshetsläget, eftersom det känns som en omöjlighet att ta sig ur det, så som läget ser ut just nu.
    -  Jag vill plugga för att träffa nytt folk, lära känna nya människor, känna den gemenskap jag kan tänka mig blir när man sitter med ett grupparbete tillsammans.


Mina orsaker till varför jag vill börja plugga nu är bra. Alla tre.
Det enda, den lilla punkten som förstör lite för hela grejen -
det är att jag inte alls har någon aning om vad jag vill plugga,
vad jag vill bli.
Allting blir liksom lite mer komplicerat när ett frågetecken har
placerat sig någonstans i stommen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag rekommenderar dig till att börja med en kurs i sociologi 30 p. Hur intressant som helst!

2009-01-18 @ 22:45:53
Postat av: Johanna

Vem är du som rekommenderar?

och berätta mer om den tack :)

2009-01-18 @ 23:29:53
URL: http://alwaysinmymind.blogg.se/
Postat av: Anonym

"Kursens övergripande mål är att ge en grundläggande förståelse för det moderna samhällets karaktär, funktionssätt och dess betydelse för människan som social varelse. Mot denna bakgrund ges en översikt av sociologiska kunskapsområden, forskningstraditioner, grundläggande begrepp, teorier och metoder. Kursen ger studenten en grundläggande förmåga att analysera samhälleliga problem med hjälp av sociologisk teori och metod. Samhällsfrågor kopplade till etnicitet, klass, kön och sexualitet spelar en framträdande roll i kursen." (taget från ORU:s hemsida)



Det är en av de mest intressanta kurser jag läst, och då har jag ändå läst 4 år på universitetet nu. Så läs den, kommer inte ångra dig!!!



Vem jag är - du känner inte mig personligen :) Men det känns visserligen som jag känner dig (haha) eftersom jag följt din blogg i typ 1 år tror jag.

2009-01-18 @ 23:45:27
Postat av: Johanna

Det låter ju onekligen en aning intressant faktiskt! :)



Ännu mer intressant är det vem du är :p

iom att du tog informationen från oru, så gissar jag på att du är en örebroare? Har jag träffat dig? Men inte pratat så mycket med dig? Eller, är du en total främling för mig? Jag blir så nyfiken :) Ingen blogg jag kan kika in på? :)

2009-01-18 @ 23:48:43
URL: http://alwaysinmymind.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag är örebroare i grunden..... Vi har faktiskt aldrig träffats! Men du verkar känna en person som en gång i livet stod mig nära. Jag tror det var på så vis jag ramlade in här på bloggen, och så fastnade jag :) Du verkar så go!

2009-01-19 @ 00:01:38
Postat av: Anonym

Ps. Vi verkar förresten ha fler gemensamma "bekanta". Men å andra sidan - hur stort är örebro ;)

2009-01-19 @ 00:03:07
Postat av: Johanna

Wow, det bockar och bugar jag för! Och blir ännu mer nyfiken! :)



Vem är denna person du talar om?

och, hur gammal är du?



Ja, örebro är ju inte så oerhört stort faktiskt :p

2009-01-19 @ 00:10:48
URL: http://alwaysinmymind.blogg.se/
Postat av: jossan

gemenskapen när man sitter med ett grupparbete...hm...har du alls lyssnat på mig och jerry? det kan va en trevlig gemenskap men även gemenskap från helvetet :)

2009-01-20 @ 08:36:55
URL: http://enstakaord.blogg.se/
Postat av: Emily

Skaffa kataloger från så många universitet du bara kan och läs! Utgå ifrån dina personliga förmågor, vad du är bra på, vad du tycker om att göra samt gå till arbetsförmedlingen och prata med dem om vilka områden du kan jobba inom efter examen när du väl hittat olika program som passar dig. Och om det visar sig att du inte har tillräckliga poäng för att komma in på just den linjen, gör högskoleprovet och förbered dig noga genom Högskoleprovsguiden (sök på google) där du kan beställa materiel. Över 50 % på min juridikutbildning har blivit antagna via högskoleprovet trots att de haft många G och IG i gymnasiet och intagningssnittet ligger på 19,2 i i gymnasiebetyg.

Allting går :)

2009-01-20 @ 12:51:54

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0