Arla mellanmjölk vs Oatly havremjölk

Jag har gett mig fan på att det överflöd som finns på min kropp ska bort. Men om det ändå vore så att det märktes någon skillnad redan efter en vecka - vad skönt det vore. Och så ska jag skippa mjölkprodukter under ca en vecka, för att ta reda på om det är de som skapar tumult i min mage. Så istället för arlas mellanmjölk står nu Oatlys havremjölk i min kyl. Det känns dock inte som att havremjölk har en enda chans att ens komma nära den goda smaken av kall mellanmjölk... Men slipper jag tumult och en mage som är en aning uppsvälld (tror jag? hur känns en uppsvälld mage? haha...), då kan det vara värt antar jag. Och ta ett glas vanlig mjölk då och då, när jag befinner mig hemma hos någon annan.


Imorgon ska jag kliva upp klockan 07.00,
dra på Britney Spears Womanizer
och köra en bunt situps, knäböj och diverse små morgonövningar på min matta.
När klockan är 08.40 ska jag möta Elina för en promenad. Ska bli skönt. Och vi går nog ut mot Rynninge, kanske ut mot Hjälmaren. Kan ju hoppas att vädret är okej så att man kan få till några fina bilder.


Nu:
desperate housewives och sen sömn.


Bild från: http://www.tvguide.com/images/pgimg/desperate-housewives178.jpg

Kommentarer
Postat av: Anna

Känner hurtighetens vind svepa genom Örebro haha, alla gör morgongympa :D that's a good thing! :D



Blev lite inspirerad av detox så jag ska göra det när jag kommer hem från Kiel (jobbigt att hålla koll på tysk mat xD ) 10 dagar och så lite lätt träning på det. Får se om Marielle hakar på ^^ LOVELY!



svar: turkisk yoghurt smakar som yoghurt smakar mest :) den är ganska syrlig men det går att dämpa med liite lite honung eller frukt :) Den turkiska är mindre sur/syrlig än den grekiska (jag och marielle gjorde ett test haha) Men iaf. Den är ganska tjock i konsistensen, går superbra att ha i mat då den är kokbar ^^ Min favorit helt enkelt :D

2009-01-19 @ 23:15:08
URL: http://nordfeldt.blogspot.com
Postat av: dookie

men alltså, kör arlas eller vaios laktosfria mjölk istället? det smakar liksom mjölk, jättegott!

2009-01-19 @ 23:53:36
URL: http://dookie.blogg.se/
Postat av: Karin

Hums, jag misstänker att jag har en laktosmage. För när jag äter mjölk, men framförallt fil, så blir min mage uppblåst, gasig och smärtar :(. Så känns min mage i alal fall! Så jag försöker undvika fil, yoghurt och mjölk.. men jag har ändå mjölk till gröten, men det är ju så lite tänkte jag :P



Hoppas det blir någon skillnad nu när du dricker havremjölk :)

2009-01-20 @ 11:08:21
URL: http://kaboff.blogg.se/
Postat av: Karin

Heja Johanna friskt humör!! U CAN DO IT! :D

2009-01-20 @ 13:25:19
URL: http://kaboff.blogg.se/

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0