Vindarna från helvetet

07.00 ringde min klocka och jag studsade upp ganska kort därefter faktiskt, tränade en halvtimme med mamma mia som soundtrack. Efter det duschade jag och gjorde mig iordning. 08.26 klev jag iväg upp mot stan och 08.40 mötte jag Elina och vi påbörjade våran promenad. Vi spanade på läckra hus i Rynninge, skrattade åt ett underligt fordon, tog snygga bilder och fäktades mot vindarna från helvetet. Inne i ett vindskydd med brasa och bänkar fick vi även samtala med en liten korvätande flicka som inte hade svenskan alldeles klockrent.
     "Vem väntar du på?"  frågade hon då jag vred på huvudet för att se vad det var för bil som kom.
     "Va, neej, jag väntar inte på någon!"
     "Går du ensam i skola?"
     "Nej, jag går inte i skolan..."
Då blev hon plötsligt blyg och log och kollade liksom på mig lite, under lugg eller vad man nu kan kalla det. Sen fortsatte hon äta korv.
 
Efter 1½ timmes promenad så dök vi in på Supreme och tog en tidig fika, en chailatte på laktosfri mjölk för min del. Sen begav vi oss ut i rusket igen och kollade in i några affärer innan slutstationen blev ica, där jag inhandlade två bananer, en apelsin och två paket jäst.

      - Idag ska jag baka bröd.
      - Jag ska göra en liten couscous-sallad till lunch.
      - Jag ska göra en smoothie på min havremjölk.
      - Och kvällen ska avslutas med en tjusig fruktsallad.

Något som är bra med att gå upp tidigt och promenera och sådär
 - det är att man sedan har hela dagen framför sig, och att man har startat upp med något bra.
Det borde jag göra till min grej egentligen...!


(Foton från dagen kommer senare!)


Kommentarer
Postat av: circus em

tusen tack! och visst är nostalgiska saker tjusigt som bara attan?

2009-01-20 @ 17:00:12
URL: http://obstinate.blogg.se/
Postat av: Cazzis

Svar: Det skulle verkligen inte sitta fel med en fruktsallad haha, har ingen frukt hemma bara :/



Så duktigt att gå upp så tidigt och träna! :P

2009-01-20 @ 18:03:56
URL: http://cazzis.blogg.se/
Postat av: Cazzis

Hahah, själv ställer jag ju klockan på halv sju för att hina gå i 20 min eller något före skolan, gissa vem som alltid stänger av klockjävlen och somnar om och kommer fförsover sig istället :P



svar: Det är jobbigt att gå ääända till affären (A) :P

2009-01-20 @ 18:19:24
URL: http://cazzis.blogg.se/
Postat av: Cazzis

Hihi så många stavfel jag skrev i förra kommentaren, sorry! :P



Att sova kan vara det bästa som finns ibland :P

2009-01-20 @ 18:35:26
URL: http://cazzis.blogg.se/

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0